بازگشت

آثار شوم رهبري دروغين




اگر نقش عامل رهبري را به درستي ارزيابي کنيم مي بينيم که انزواي رهبري، و انکار عامل رهبري معصوم (ع) باعث آن همه تلخي ها و رويدادهاي ناگوار صدر اسلام گرديد که به برخي از آنها اشاره مي شود.


1- بي دفاع ماندن اسلام.

2- بي دفاع ماندن قرآن.

3- آغاز سير ارتجاعي امّت پس از رسول خدا (ص) و انکار حماسه غدير و امامت امام علي (ع) [1] .

4- آغاز انحرافات عقيدتي، سياسي، نظامي، اخلاقي فقهي در امّت اسلامي.

5- تغيير حکومت الهي به حاکميّت مستبدّانه بشري.

6- انزواي اهل بيت (ع).


7- بي سرپرست ماندن امّت.

8- پيروزي خط نفاق.

9- به قدرت رسيدن مخالفان اسلام (شکست خورده هاي سياسي و نظامي، خانواده هاي حد خورده و اعدامي، سرمايه داران طرد شده).

10- انتقام گرفتن از اسلام و طرفداران واقعي آن (قتل مالک و تبعيد اباذر).

11- استقرار حکومت نظامي (که از نظر اسلام و قرآن محکوم است).

12- به کار گرفتن انواع روش هاي حرام براي ساکت کردن مردم (تهديد و ترور و زندان، تبعيد).

13- ريزش خون اولين شهيد از خاندان رسالت (حضرت محسن عليه السلام).

14- بارش انواع اهانت ها و ظلم ها به اهل بيت (ع)

15- شکسته شدن حريم حرمت فرزندان رسول خدا (ص)

16- کاشته شدن تخم تفرقه و جدائي ها.

17- سکوت و انزواي حزب اللّه و مجاهدان واقعي اسلام.

18- ظهور بدعت ها و احکام دروغين به نام اسلام.

19- مسخ ارزش هاي اسلامي و زنده شدن دوباره ارزش هاي جاهلي.

20- تعطيل شدن حدود الهي.

21- ظهور تفسيرهاي دروغين از قرآن.

22- جمع آوري سوزاندن احاديث رسول خدا (ص) با شعار «حسبنا کتاب اللّه» به اين بهانه که، رواج احاديث رسول خدا در امّت ايجاد


اختلافات خواهد کرد [2] .

23- صدور بخشنامه براي منع نقل حديث در امت اسلامي [3] .

24- تغيير و جعل احکام الهي.

با توجه به آثار شوم رهبري دروغين، و انزواي رهبري معصوم (ع)، حضرت زهرا (عليهاالسلام) در جمع زنان مهاجر و انصار با تأسف و اندوه فراوان مي فرمايد:

وَيْحَهُم! «واي بر آنان»!

اَنّي زَحْزَحُوها عَنْ رَواسِي الرّسالَة؟ «آنان چگونه خلافت رسول خدا (ص) را از مواضع ثابته اش دور کردند»؟!

وَ قَواعِدَ النّبُوَةَ وَ الدِّلالَةِ «و اساس نبوت و قواعد آن را دگرگون ساختند».

وَ مَهْبِطَ الرّوح الاَمينِ «و از خانه اي که جبرئيل در آن فرود مي آمد به خانه ديگري بردند».

وَالطّبين بِاُمورُ الدّنيا وَالاخِرَةِ «و از دست افراد کارواني که به امور دنيا و آخرت وارد بودند».

اَلا ذلِکَ هُوَ الْخُسرانُ الْمُبين «بدانيد که اين زيان بزرگي است».


آنگاه به سرگرداني و انحراف انکارکنندگان خط امامان و معصوم (ع) با تأسف اشاره مي فرمايد:

لِيْتَ شِعري اِلي اَيِّ سِناد اسْتَندُوا؟ «اي کاش مي دانستم به چه پناهگاهي تکيه داده اند»؟

وَ عَلي اَيّ عِمادٍ اعْتمِدُوا؟ «و کدام ستون را پشتيبان گرفته اند»؟

وَ بِايّة عُرْوَةٍ تَمَسّکُوا؟ «و به کدامين ريسمان تمسّک جسته اند»؟

وَ عَلي اَيّة ذريّة اَقْدَمُوا وَ اَحْتَنَکُوا؟ «و بر کدام فرزندي پيشقدم شده و استيلا جسته اند»؟

لَبِئْسَ الْمَوْلي وَ لَبِئس العَشير «و عجب سرپرست بد و دوست نابابي انتخاب نموده اند».

وَ بئسَ لِلظّالِمينَ بَدَلاً «و براي ظالمين چه بدل بدي است».

اِسْتَبْدَلُوا- وَاللّهِ- الذّناباً بِالقَوادِمِ «اينان به جاي پرهاي بزرگ روي بال، دُم را قرار داده».

وَالعَجُزَ بِالکاهِلِ «و به جاي سينه، پشت را برگزيده اند».

فَرَغْماً لِمُعاطِسِ قَوْمٍ يُحْسَبُونَ اَنّهُم يُحْسِنُون صُنْعاً «ذليل شد بيني آن قومي (به خاک ماليده شد) که خيال کردند با اين اعمال کار خوبي انجام داده اند».

اَلا اِنّهُمْ هُمُ المُفْسِدُونَ وَلکِن لا يَشعُرُونَ «آگاه باشيد آنان فاسدان اند ولي نمي دانند» [4] .



پاورقي

[1] بسياري از سيره نويسان در رابطه با حماسه غدير خم نقل کردند که همراه با ده ها هزار زائرين بيت اللّه عمر و ابابکر جلو آمدند و دست علي (ع) را گرفتند و بيعت کردند و گفتند:

بَخّ بَخّ لَکَ يا اباالْحَسن، لَقَدْ أصْبَحْتَ مُولايَ وَ مُولي کُلّ مُؤمِن وَ مُؤمِنَة

«درود بر تو درود بر تو يا اباالحسن، صبح کردي در حالي که امام من و هر مرد و زن مسلمان با ايماني»

1. تاريخ دمشق ج 2 ص 548 و550: ابن عساکر شافعي متوفاي 571 هجري

2. المناقب. خوارزمي ص 94: خوارزمي متوفاي 993 هجري

3. مسند احمد ج 4 ص 281: احمد بن حنبل متوفاي 241 هجري

4. الفصول المهمّة ص 24: شيخ حر عاملي متوفاي 1104 هجري

5. الحاوي للفتاوي ج 1 ص 122: سيوطي شافعي متوفاي 911 هجري

6. ذخائر العقبي ص 67: طبري متوفاي 694 هجري

7. فضائل الخمسة ج 1 ص 350: آيةالله فيروزآبادي

8. فضائل الصحّابة مخطوط: احمد بن شعيب نسائي متوفاي 303 هجري

9. تاريخ الاسلام ج 2 ص 197: ذهبي متوفاي 748 هجري

10. علم الکتاب. ص 161: خواجه حنفي:

11. درر السمطين زرندي ص 109

12. ينابيع المودّة ص 30 و 31 و 249: قندوزي حنفي متوفاي 127 هجري

13. تفسير فخر رازي ج 3 ص 63 و ج 12 ص 50: رازي متوفاي 319 هجري

14. تذکرة الخواص ص 29: ابن الجوزي متوفاي 654 هجري

15. مشکاة المصابيح ج 3 ص 246:

16. عبقات الانوار ج 1 ص 285: سيد جزائري

17. فرائد السمطين ج 1 ص 77 باب 13: حمويني متوفاي 723 هجري

18. الغدير ج 1 ص 272: علامه اميني

19. الرياض النضرة ج 2 ص 169: طبري متوفاي 694 هجري

20. کفاية الطالب ص 28:

21. مناقب ابن الجوزي: ابن الجوزي متوفاي 751 هجري

22. البداية والنهاية ج 5 ص 212: ابن کثير متوفاي 774 هجري

23. کتاب الخطط ص 223. مقريزي:

24. بديع المعاني ص 75:

25. کنزالعمال ج 6 ص 397: متقي هندي

26. وفاء الوفاء ج 2 ص 173: علي بن احمد سمهودي متوفاي 911 هجري

27. مناقب ابن المغازلي ص 18 و 24: مغازلي شافعي متوفاي 483 هجري

28. تاريخ بغداد ج 8 ص 290: خطيب بغدادي متوفاي 484 هجري

29. شواهد التنزيل ج 1 ص 158: حسکاني حنفي متوفاي 504 هجري

30. سرّالعالمين ص 21: غزّالي متوفاي 505 هجري

31. احقاق الحق ج 6 ص 256: قاضي نوراللّه شوشتري متوفاي 1019 هجري

32. الصواعق المحرقه ص 26/ 42: ابن حجر متوفاي 852 هجري

33. فيض الغدير ج 6 ص 218: حاج شيخ عباس قمي

34. شرح المواهب ج 7 ص 13: زرقاني مالکي

35. فتوحات الاسلاميه ج 2 ص 306.

[2] 1. علوم الحديث و مصطلحه ص 12

2. فجر الاسلام ص 221.

[3] ابابکر دستور مي دهد جهت حفظ سلامت قرآن، احاديث جمع آوري شده را بسوزانند و کسي حق نقل حديث از پيامبر ندارد

- علوم الحديث و مصطلحه ص 30- 21

- طبقات الحفاظ ج 1 ص 5

- فجر الاسلام ص 209

- مقدمه مرآت العقول ج 1 ص 30

- تذکرة الحفاظ ج 1 ص 32

عُمَر نيز سفارش أکيد مي کند که براي مردم حديث نخوانيد و برخي از اصحاب رسول خدا (ص) مثل عبدالله بن حذيفه و عبدالله بن مسعود را براي نقل حديث به مدينه احضار کرده پس از سرزنش زنداني مي نمايد.

- صحيح بخاري ج 1 ص 39

- تذکرة الحفاظ ج 1 ص 2

- فجر الاسلام ص 210

- طبقات الحفاظ ج 1 ص 5

- طبقات ابن سعد ج 3 ص 206

- طبقات ابن سعد ج 3 ص 206

- مقدمه مرآت العقول ج 1 ص 30

- فتح الباري. ابن حجر متوفاي 852 هجري

- تنوير الحوالک سيوطي ص 4 متوفاي 911 هجري

و عثمان نيز در تداوم سياست آن دو تن در سخنراني خود رسماً اعلام مي دارد که: هيچکس حق ندارد حديثي را در عهد ابابکر و عمر شنيده نشده روايت کند.

- مقدمه مرآت العقول ج 1 ص 32

و اين ممنوعيّت تا حکومت عمر بن عبدالعزيز ادامه داشت آنگاه با تلاش فراوان او، دانشمندان اقدام به تهيّه و تدوين احاديث نبوي نمودند.

- فجر الاسلام ص 221

- علوم الحديث و مصطلحه ص 37.

[4] قسمتهائي از خطبه حضرت زهرا (عليهاالسلام) در جمع زنان مهاجر و انصار که مدارک و اسناد آن به شرح زير مي باشد.

1. کتاب معاني الاخبار تاليف شيخ صدوق متوفاي 381 هجري

2. کتاب احتجاج ج 1 ص 108 تاليف شيخ طبرسي متوفاي 588 هجري

3. کتاب امالي ج 1 ص 384 تاليف شيخ طوسي متوفاي 460 هجري

4. کتاب دلائل الامامة ص 39 تاليف محب الدين طبري متوفاي 460 هجري

5. کتاب بلاغات النساء ص 32 تاليف ابن ابي طاهر متوفاي 280 هجري

6. کتاب کشف الغمة ج 2 ص 147 تاليف اربلي متوفاي 689 هجري

7. کتاب شرح نهج البلاغه ج 16 ص 233 تاليف ابن ابي الحديد متوفاي 656 هجري

8. کتاب أعلام النساء ج 4 ص 123 تاليف رضا کحّاله

9. کتاب بحارالانوار ج 43 ص 161 تاليف علامه مجلسي متوفاي 1110 هجري

10. بحارالانوار ج 43 ص 185: مرحوم مجلسي

11. کتاب السقيفة. احمد بن عبدالعزيز جوهري متوفاي 393 هجري

12. کتاب عوالم ج 11 ص 239: بحراني اصفهاني

13. احقاق الحق ج 10 ص 306: قاضي نوراللّه شوشتري متوفاي 1019 هجري.