بازگشت

حضرت فاطمه ي زهرا شفيعه ي محشر است




شکي نيست که امر شفاعت در نشائه دنيا و آخرت باذن الله است و مراد اذن تکويني است که با اعمال قوه ولايتي تحقق پذيرد و اساسا شفاعت باذن خداست و اينکه در اخبار و روايات معتبره صادر از مقام عصمت بما رسيده است که حضرت فاطمه زهراي اطهر دختر پيغمبر در محشر شفاعت مي کند بلحاظ آن است که آن حضرت داراي مقام ولايت کليه مطلقه است و حق همه گونه تصرف و اختيار مطلق باذن الله دارد:

ولايت کليه مطلقه حضرت فاطمه سلام الله عليها در نزد اهل معرفت به حق آن حضرت ثابت و مبرهن است و به همان براهين و دلائل عقليه و نقليه که اثبات ولايت کليه مطلقه حضرت ختمي مرتبت و خلفاء آن حضرت گرديده است نيز ولايت حضرت فاطمه عليهاالسلام بر کرسي اثبات نهاده شده است چه همه نور واحدند مضافا به اينکه حضرت امام صادق کاشف حقايق عليه السلام فرموده است که ما حجتيم بر شما و جميع خلايق جهان و مادر ما حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها حجت است بر ما و از کلام معجز نظام امام همام عليه السلام مستفاد مي شود که حضرت فاطمه ام الائمه در تمام شئون ولايت با آنها شرکت دارد و همان طوريکه


حضرت ختمي مرتبت و اوصياي قديسين آن حضرت در قيامت از امت اسلاميه و شيعيان و محبان خود شفاعت مي نمايند نيز حضرت فاطمه (ع) شفاعت مي فرمايد.

«لمولفه»

حضرت فاطمه ي زهرا سلام الله عليها مرات خدا و في الواقع آئينه ي ايزدنما است


(کيست زهرا آئينه ايزدنما

کيست زهرا آئينه ذات خدا)


(کيست زهرا مظهر کل الجمال

کيست زهرا مظهر کل الجلال)


(کيست زهرا مظهر کل الکمال

آئينه حسن جمال ذوالجلال)


(کيست زهرا آئينه ذات و دود

مظهر و مجلاي حي لايموت)


(کيست زهرا عاشق ذات خدا

مظهر اسماء و اوصاف خدا)





(کيست زهرا دخت احمد مصطفي (ص)

مظهر کل الکمال کبرياء)


(کيست زهرا شوهر او مرتضي (ع)

کفو بي مانندش ز جمله ماسوي)


(گر نبودي خلق حيدر تا ابد

لم تکن للفاطمه کفوا احد)


(کيست زهرا ام بابايش رسول

مانده در تعبير آن جمله عقول)


(کيست زهرا کوثر اعطاي رب

کش عطا فرمود اين کوثر به اَبْ)


(کيست زهرا مادر يازده گهر

آن امامان بحق فخر بشر)


(کيست زهرا پنجم از آل عبا

محور تعريف اصحاب کسا)


(فاطمه هم عارف است و عابد است

تارک دنيا بدي چون زاهد است)


(آنکه بد مستغرق بحر وصال

غرق بد اندر شهود آن جمال)





(آنکه او مستغرق عشق خداست

کي نظر او را به جمله ما سوا است)


(عصمت او مورد رشک ملک

پازده بر ما سوي و بر فلک)


(او ندارد اعتنائي بر فدک

آن فدک از بهر تو کرده محک)


(بي نياز از دنيي و عقباستي

در مقام قرب او ادناستي)


(راستي او فاطمه زهراستي

ثروت او (علم الاسما) ستي)


(شافعه در محشر کبراستي

حشمت او عرصه ي عقباستي)


(در قيامت جلوه ي او را به بين

جلوه ي زهرا به بين در يوم دين)


(دختر پيغمبر عاليمقام

سايه ي تو بر سر ما مستدام)


(جان (رباني) ثناگوي تو باد

تا قيامت يا که تا يوم التناد)




عن النبي الختمي صلي الله عليه و اله قال: ان الله تعالي اذا بعث الخلايق من الاولين و الاخرين نادي منادي ربنا من تحت عرشه: يا معشر الخلايق غضو ابصارکم لتجوز فاطمته بنت محمد سيده نساء العالمين علي الصراط فتغض الخلايق کلهم ابصارهم فتجوز فاطمته علي الصراط لايبقي احد في القيامته الا غض بصره عنها الا محمد و علي و الحسن و الحسين و الطاهرين من اولادهم فانهم اولادها فاذا دخلت الجنته الحديث.

در کتاب بحار علامه مجلسي از حضرت نبي اکرم و رسول خاتم صلي الله عليه و آله و سلم نقل شده است که فرموده در حشر کلي که خدا خلق اولين و آخرين را مبعوث و بعرصه ي محشر مي آورد منادي پروردگار ما از تحت العرش ندا مي کند خطاب به قاطبه ي خلايق که اينک حضرت فاطمه دختر پيغمبر خاتم که سيده ي نساء عالمين است مي خواهد بر صراط بگذرد و عبور فرمايد بنابراين لازم بر شما است که عموما (غضوا ابصارکم) و باقي نماند احدي مگر اينکه چشم خود را از رويت و شهود آن ملک ملک و ملوکت به بندد مگر حضرت محمد و علي و امام حسن و امام حسين و اولاد طاهرين آنان چه ايشان اولاد حضرت فاطمه اند پس با اين حشمت و جلاي زهراي اطهر عليهاالسلام داخل بهشت مي شود و عموم محبان آن سيده نساء عالمين با چنگ زدن به دامن کساء حضرتش


رهسپار جنت شوند و بدين وسيله از آتش دوزخ نجات يابند: (اللهم اجعلنا من شيعتها و محبيها و اجعلنا من المشمولين لشفاعتها يوم القيامته) آمين.